onsdag 9 december 2009

Veckans låt: Jan Malmsjö- Hej Clown!


Som ledare förväntas man alltid vara tillgänglig. Alltid vara problemlösaren.

Den som sätter upp den där lappen som det står "Din mamma jobbar inte här" på i köket.

Den som måste lösa konflikten om vem som ska få äta upp den sista överblivna muffinsen.

Den som måste berätta för Lena i receptionen att hon får sparken (Lena, det är inget skämt. Du är avskedad på riktigt. Du har stulit din sista blyertspenna!)

Därför känner jag igen mig i Jan Malmsjös sång "Hej Clown!" där han sjunger om clownen och hans röda näsa.

Ibland undrar jag varför jag utsätter mig för pressen av att vara chef, sen inser jag: Världen behöver mig. Mina underlydande behöver mig. Det vore ett brott mot mina medmänniskor att behålla mina färdigheter för mig själv.

Anders Johanson
Enheten för Avdelningsfrågor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar