torsdag 10 december 2009

Leifs diplom och en lärdom i ledarskap


Leif Waldemark hörde av sig kort efter att det stod klart att han blivit utsedd till Veckans ledare. Leif Waldemark var glad, men efterfrågade ett diplom. Jag valde därför att helt enkelt ställa in dagens inplanerade medarbetarsamtal och kvällens hockeyträning med mina två äldsta grabbar. Istället la jag ner hela min själ i diplomet ovan och sedan skickade jag det till Leif Waldemark. Leif Waldemark har inte svarat ännu.

Konstigt? Inte alls. En bra ledare vet att prioritera totala främlingar framför sina egna lojala medarbetare, ja till och med sin familj. Det är ett tydligt ledarskap som skickar signalen att ingen, inte ens dina egna barn, är så viktig som en tillfällig bekantskap på internet.

Anders Johanson
Enheten för Avdelningsfrågor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar