torsdag 17 december 2009

Mot nya utmaningar!



Som alla vet har jag utvärderats i egenskap av chef på Enheten för Avdelningsfrågor. Igår gick jag och min chef Laila igenom resultaten. Jag tyckte själv att det gick över förväntan och Laila tyckte likadant, faktum är att till och med hennes chefer blivit imponerade över mina strålande resultat på avdelningen.

Fast för att göra en lång historia kort:

Mina överordnade tycker att mina överlägsna ledaregenskaper blivit en "belastning" för dem och att jag definitivt ska söka mig mot nya, mer stimulerande utmaningar. De är till och med så generösa att de vill ge mig två årslöner som tack för att jag går vidare och satsar på annan verksamhet. Jag tackade självklart ja på stående fot, jag har nått vägs ände med mitt chefsskap på Enheten för Avdelningsfrågor. Nu är det dags för mig att stå på egna ben. Det är dags att ta mitt ledarskap till nästa nivå.

Imorgon städar jag ur mitt kontor, sen bär det av mot nya äventyr. Självklart ska jag delta i morgondagens julfest först. Det blir mitt farväl till det gamla. Inom kort hoppas jag kunna berätta mer om mina planer för framtiden.

Edit: Det har kommit till min kännedom att Praktikant-Jenny ska ta över Enheten för Avdelningsfrågor. Det är en gåta för mig varför de låter en oerfaren tjej som kom till oss som praktikant för bara åtta år sedan bli chef. Å andra sidan är det inte min huvudvärk längre.

Anders Johanson
Inte längre kvar vid Enheten för Avdelningsfrågor

1 kommentar:

  1. Hoppas du hittar något som du förtjänar! Om inte, så kan jag nog fixa något åt dig här i Svallby (om du vill flytta till denna håla).

    SvaraRadera