onsdag 23 december 2009

Årets julklappar



Som född ledare är det viktigt att välja julklappar i enlighet med status och förutsättningar. Nedan följer en genomgång av årets julklappar till släkt och vänner:

Min feta fru Susanne:
- Raffset, två storlekar för litet (så att hon har något att sträva mot att få plats i)
- Ett gymkort (en subtil hälsning från mig angående hennes apelsinlår)

Min äldste son Pierre, 12 år:
- 1200 kronor i en Rysslandsfond

Min näst äldste son Robert, 10 år:
- 1000 kronor i en Ryslandsfond

Min yngsta dotter Zara, 7 år:
- 700 kronor i en Rysslandsfond

(Jag följer en strikt ålderskurva vad gäller sparandet åt mina barn)

Min kompis och mentor Steve, 47 år:
- En flaska Chivas Regal, 12 årig whisky

Min kompis och mentor Peter, 56 år:
- Jenna Jamesons samlade verk och en tub handkräm (, köpt tillsammans med Steve, ett internt skämt)

Mina föräldrar får inget i år heller, de är pensionärer och ligger samhället till last tillräckligt som det är. Dessutom får de äta av mitt välförsedda julbord utan att behöva betala något.

Anders Johanson
Ledare och julfirare

Förresten, glömde nästan. Min julklapp till mig själv:
- En fotbollsresa till Barcelona för en person

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar