måndag 14 december 2009

Förtydligande: Rorkarl skulle det vara!


Berättade i ett tidigare inlägg att någon sprayat "Anders Johanson är en horkarl" på fasaden till vårt kontor. Min svåger Bengt (min fru Susannes bror) ringde mig lite tidigare idag och förklarade att det var han som låg bakom det. Fast tanken var inte att det skulle stå "horkarl" utan "rorkarl". Det hade blivit något fel på sprayburken, plus att det var mörkt när han skrev det tydligen.

Den allmänna uppfattningen om mig är alltså inte att jag är en man som knullar runt och bedrar min fru, utan en man som ror på galärer, kanoter och drakbåtsrace.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Edit: Bengt ringde igen. Det var tydligen horkarl det skulle stå i alla fall. Han hade blandat ihop mig med någon annan. Skönt, då är ordningen återställd.

Anders Johanson
Enheten för Avdelningsfrågor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar