måndag 14 december 2009

Limerickar till årets julfest- en försmak



Har spenderat förmiddagen åt att snickra på limerickar inför fredagens julfest. Tänker visa mina underlydande att alla rykten om mig som sexist, manschauvinist, horkarl, dålig chef och annat bara är illasinnade lögner. Jag ska blotta strupen genom att läsa upp mina egenhändigt författade limerickar, där jag blottar min själs innersta passager och tankar. Några smakprov:

Det var en man ifrån Trosa
Som i kvinnors underliv gillade att strosa
Men han fick sig en chock
När han hitta en rock
Som tillhörde isracingstjärnan Posa


Det var en kvinna från Mora
Som försörjde sig som hora
Hon slet och låg i
För att köpa sig fri
Skulden till kyrkan i Seglora


Anders Johanson
Enheten för Avdelningsfrågor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar