fredag 8 januari 2010

Vision el. mål?

Lovade i början av veckan att presentera min mission statement för Anders Johanson: Delaktig Återhämtning, men jag har stött på patrull. Jag kan inte bestämma mig för om det ska heta "Vision", "Mål", handlingsplan" eller "verksamhetsplan". Utöver detta kan jag inte bestämma mig för om mitt värdeord ska vara "framåtsyftande" eller "framåtsträvande".

För den oinvigde kan detta verka löjligt, men för mig som konsult med snart en veckas erfarenhet av branschen och med mina fyra år som mellanchef så vet jag att detta är allvarliga saker. Tror ni t.ex. själva att SAAB riskerat nedläggning om de valt rätt värdeord?

Låt mig svara på den frågan: Nej, det hade de sannerligen inte.

Får därför återkomma igen i nästa vecka.

Anders Johanson
Konsult

2 kommentarer:

  1. Är det inte dags att ändra din "Om Mig"? Du är väl inte gift längre?

    SvaraRadera
  2. Det är ju uppdaterat, det står ju att jag är nyskild trebarnspappa?

    Förresten, du känner inte för att ta tåget upp och hälsa på inom kort? Jag börjar bli sällskapssjuk. Jag har massor med spännande konserver utan etikett som vi kan proväta.

    SvaraRadera