söndag 10 januari 2010

Helgens aktiviteter

Ni kanske under vad en framgånsgrik managementkonsult gör på helgerna? Ganska mycket faktiskt. Det är jobb hela tiden.

Den här helgen har jag gått igenom vårt enorma förråd av konserver som vi har i stugan. Jag har samlat på mig dem under ett flertal år genom att riva av etiketten i butik och sedan köpa dem nästan gratis. Det är ett sätt för mig att spara pengar, samtidigt som jag får träna på ledarens kanske främsta egenskap: Min förmåga att anpassa mig i enlighet med situationen, att vara flexibel och pragmatisk (vad de fina orden nu betyder).

En del av överraskningen är nämligen att man inte vet vad vad man får. Igår skulle jag till exempel göra min paradrätt: Vita bönor med korv. Istället blev det cocktailfrukt med sauerkraut. En unik smaksensation kan jag hälsa och det krävdes en hel del folköl för att skölja ner det.

Konserverna är i vilket fall kategoriserade enligt storlek nu och det kommer att bli väldigt spännande att se vad som finns i dem framöver.

Utöver detta hittade jag ett gammalt Nintendo i källaren och jag har efter drygt tio timmars spelande klarat första banan av Super Mario Brothers.

Imorgon blir det all business igen.

Anders Johanson
Konsult

1 kommentar:

  1. Låter faktiskt ganska gott. Har du smakat riktiga pölsor med rotmos? Kanske inte lika exotiskt som cocktailfrukt med saurkraut men det kräver minst lika mycket öl för att får ner det.

    SvaraRadera