torsdag 23 juni 2011

SAAB- ett exempel på det goda ledarskapet


SAAB:s ledning, med styrelseordförande Victor Muller i spetsen, är ett lysande exempel ett innovativt ledarskap. Genom löfte om fortsatt arbete i kombination med skuldbeläggande av omgivningen har en närmast sektliknande lojalitet mot bolaget SAAB byggts upp. De hjärntvättade arbetarna är nu lydiga arbetsmyror. De gör vad helst ledningen önskar mot löfte om brödsmulor.

Nu har SAAB:s ledning tagit nästa steg: De betalar inte ut några löner längre.

Jag är stum av beundran, inte ens med hjälp av mitt eget program för ledarskapsutveckling, innovation och organisationsutveckling (Anders Johansons Wheel of Återhämtning) hade jag kunnat hoppas på ett sånt här lyckat resultat. Mot bakgrund av detta har jag även bestämt mig för att dela ut priset till "Veckans ledare" till Victor Muller. Grattis Victor.

Anders Johanson
Ledarskapskonsult

Ps. Victor, du kan få ditt diplom om du mailar mig på johansonspecial@gmail.com ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar