onsdag 22 juni 2011

Jag har också känslor


Som ledarskapskonsult och mellanchef får man lära sig att visa sina känslor selektivt, vissa känslor får man trycka undan och gömma. Själv bearbetar jag min ilska via min kendoträning. Till exempel tänker jag mycket på min ex-fru Susanne när jag slår mot min motståndare.

Igår öppnade jag mitt hjärta och bjöd på mig själv. Berättade om min kärlek till laxrosa och mina tankar kring mannens överlägsenhet. Istället för uppmuntran blev jag bemött med hat av en flygvärdinna. Det gör ont i själen. Jag är en man, en man med känslor. Inte en manipuliativ kvinna som använder mina känslor som utpressning.

Mina barn brukar säga åt mig att inte mata trollen och jag har alltid undrat varför de säger så. Det finns ju inga troll. men nu förstår jag vad de menar.

Tror jag.

Anders Johanson
Ledarskapskonsult

1 kommentar:

  1. Hur mycket fritid har Uffe Wickberg på jobbet, det undrar jag.

    SvaraRadera