onsdag 11 maj 2011

Skatteparadis!


Läser i DN att fler och fler frivilligt börjat redovisa pengar de gömt undan på hemliga konton i olika skatteparadis. Amatörer!

Vilken sunt tänkande människa tar betalt i pengar? I min konsultfirma deklarerar jag mycket små kontanta inkomster, bara precis så det räcker för att täcka kostnaderna för mina Dressman-kostymer, min fax och mina Prentice-Hall böcker (samt en och annan "konferensresa"). I övrigt tar jag betalt i produkter och tjänster. Hjälper jag ett solarium med organisationsutveckling tar jag betalt i poletter till solariemaskinerna. Hjälper jag ett bageri tar jag betalt i Napoleonbakelser. Hjälper jag en grönsaksodlare tar jag betalt i kontanter. Ja, ni förstår själva. Byteshandel kära vänner, det är framtidens melodi!

Anders Johanson
Fritänkare och ledarskapskonsult (med mera)

1 kommentar:

  1. Napoleonbakelser är min favvo, Anders ;)
    Hoppas du minns det till min födelsedag, tihi ;)

    SvaraRadera