tisdag 31 maj 2011

Personlig eller privat



Ibland har jag berättat personliga saker på den här bloggen. Jag har berättat om min dåliga kontakt med mina barn. Min underliga relation med min vän Elias. Mina tankar kring kvinnliga chefer (de är olämpliga). Att jag tyckte att min ex-fru var för tjock. Mina kvinnoaffärer. Min stalker.

Fast jag har hela tiden försökt hålla mig på en personlig nivå, utan att bli för privat.

Jag har till exempel aldrig berättat om någon av mina tillfälliga relationer arbetar som byggnadsingenjör. Eller om de arbetar på Skanskas huvudkontor. Eller om de jobbar i Stockholm. Personligt eller privat. Var går gränsen? Jag vet var min går!

Anders Johanson
Privat ledarskapskonsult

2 kommentarer:

  1. Låt mig få inflika om just varför jag skrev vad min pojkvän arbetar med i en kommentar till den där tydligen bekanta till dig. Pga den kommentar hon fällde till mig, en helt okänd människa. Tror ingen uppskattar en uppmaning av en främling att sluta färga håret, skriva om strunt musik och skaffa sig en försörjande man istället. vet inte om du håller med, men jag tycker inte att det är ok iaf, och jag antar att jag har rätten till ett motsvar. Hade helst sluppit det här, men när ni två ger er på mig så måste jag ändå säga ifrån. Då vet du varför mitt "allt för privata" kom ut i en kommentar nu, och om ni två stör er så finns det en enkel lösning. Läs inte min blogg helt enkelt! :)

    SvaraRadera
  2. Sanna, sluta störa Anders okej?

    SvaraRadera