onsdag 13 april 2011

Ungdomar är för lata!



En sån överraskning! Expressen avslöjar idag att svenska ungdomar är för lata för att tacka ja till vissa jobb. Att jobba som städare (på nysvenska: lokalvårdare) eller på en tulpanodling är tydligen inte tillräckligt flashigt. Förmodligen beroende på att det inte finns några kameror som filmar dem, hade det gjort det så tror jag ungdomarna hade sprungit benen av sig för de här jobben.

Det är kanske det som är lösningen på att få fler ungdomar i arbete, att avsätta ett kamerateam som följer dem på deras "tråkiga" jobb som inte är "fint" nog? Nuförtiden verkar det som att ungdomars högsta önskan är just kändiskap vare sig det är via Youtube, blogg, Twitter, Facebook eller att låta en kamera filma dem samtidigt som de onanerar i ett kuddtält. Att jobba och göra rätt för sig finns inte med på agendan.

När jag var yngre arbetade jag på bondgård. Jag arbetade på ålderdomshem. Jag arbetade på bensinmack. Jag fick ligga ändå. Fast jag blev inte känd.

Anders Johanson
Ledarskapskonsult

1 kommentar:

  1. Jag fick röra vid en tjejs tuttar när jag jobbade på ett vårdhem -87. Det var goa tider.

    SvaraRadera