fredag 29 april 2011

Nya spritregler förvirrar


Det är trevligt med sprit tycker jag. Det är lugnande och det känns tryggt att som chef ha en rejäl flaska stående i dokumentskåpet, om ångesten skulle komma krypande. Ett tips, som jag redan delat med mig av för övrigt, är att köpa en dyr flaska sprit och när den är tom fylla upp den med billig.

Jag har t.ex. i många, många år satt fram en flaska Laphroaig som jag köpte på Finlandsfärjan 1999. Laphroaigen är slut sedan länge, men flaskan är ändå full. Lösningen stavas Statesman. Den kostar en bråkdel av vad en Laphroaig kostar och ingen smakar någon skillnad.

Samma sak med min flaska Absolut Mandrin. Det är Zaranoff Vodka av billigaste slag som jag låtit några klyftor konserverade mandariner ligga och dra i ett dygn eller så.

Med anledning av detta blir jag frustrerad när jag läser om den förvirring som uppstått kring de nya reglerna för att ta med sig sprit på flyget. Kreti och pleti ska inte släpa med sig dyr sprit hem!

Anders Johanson
Konsult

1 kommentar:

  1. Tycker ändå att Zaranoff är godare än sån dyr shit.

    SvaraRadera