onsdag 23 februari 2011

Veckans ledare: Sigbjörn Olofsson


Veckans ledare är Sigbjörn Olofsson, fd. sjukhuschef för länssjukhuset Sundsvall-Härnösand. Han har fått sparken tre gånger som sjukhuschef och fått tre fallskärmar för besväret. Fallskärm= Pengar för er som inte förstår.

Sigbjörn får priset för att han mot alla odds lyckats casha in sina fallskärmar i precis rätt tid innan förordnandet som chef gått ut samt eftersom fallskärmar är relativt sällsynta i det offentliga numera. Ytterligare plus för att han öppet kritiserar politikerna i Västernorrlands läns landsting i sjukhusets årsberättelse. Varför ska våra politiker hela tiden envisas med att lägga sig i styrningen av offentlig sektor egentligen? Låt tjänstemännen sköta sitt!

Extra extra plus för att landstingsdirektören i Västernorrland heter Anders L Johansson. Det kunde varit jag!

Anders Johanson
Ledarskapare

Ps. orkade inte göra något diplom den här gången. Sigbjöörn, om du läser detta och tvunget vill ha ditt diplom så får du lämna en kommentar nedan så skickar jag det till dig ds.

2 kommentarer:

  1. Anders

    du sa att jag skulle få ett diplom om jag hade byxorna på mig under middan hela förra veckan. Jag har inte fått NÅGOT ännu!

    SvaraRadera
  2. Elias, kolla under din huvudkudde!

    Överraskning

    SvaraRadera