onsdag 2 februari 2011

Torsdag 3/2: Åter till det offentliga?



Efter att ha haft mitt blogghem i Mullberga i drygt ett år börjar jag så smått fundera på att dra mig tillbaka hit igen. Det var trots allt här det började, med ett mellanchefsjobb och en dröm om ett Sverige fritt från rödhåriga.

Jag längtar tillbaka till det enkla. Bort från AJDÅ AB, JoDa vuxenskola, valkampanjer och TV Mullberga. Jag längtar tillbaka till det offentliga, tryggheten i att ha ett fast jobb med underlydande som utför allt jag ber dem om.

Med detta i åtanke ska jag gå på en jobbsökarmässa idag. Inte för att jag är arbetslös, utan för att jag hoppas kunna hitta ett nytt mellanchefsjobb. Vi får se hur det går. Jag har nosat upp ett jobb som kanslichef i en mindre kommun som jag tror skulle passa mig som handen i handsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar